Salgsvilkår og betingelser
Disse salgsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra Brav til forbrukere av Skisporet.no. Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
I tillegg til våre salgsbetingelser nedenfor, reguleres forbrukerkjøp over internett av bl.a. forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Så langt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning, går betingelsene nedenfor foran loven.
1. Selger
Brav Norway AS
Organisasjonsnummer: NO920404499MVA
Adresse: Snøkrystallen 11, 1470 Lørenskog, Norge
Heretter også omtalt som «vi» eller «oss».
2. Kjøper
Er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen (heretter også omtalt som «du», «din» eller «deg»).
3. Betaling
Hos oss bruker vi Vipps som betalingsmetode.
Abonnementsbetaling vil bli fakturert automatisk ved starten av den månedlige eller årlige perioden, avhengig av hvilken betalingsperiode du velger. Betaling fornyes automatisk inntil abonnementet ditt nedgraderes eller avsluttes. Du kan kansellere abonnementet ditt når som helst, som beskrevet nedenfor.
4. Avgifter
For å få tilgang til visse funksjoner til tjenestene, kan du bli pålagt å betale abonnementsavgift. Abonnementsavgift kan betales på månedlig eller årlig basis. Abonnementsavgiften betales på forhånd. Hvis du bytter fra månedlig til årlig abonnement vil årspris tre i kraft ved begynnelsen av neste faktureringsdato. Du godtar å betale abonnementsavgift i forbindelse med Skisporet-kontoen din, enten på engangs- eller abonnement basis. Skisporet forbeholder seg retten til å øke abonnementsavgiftene, eventuelle tilknyttede skatter, eller å innføre nye avgifter når som helst med rimelig forhåndsvarsel.
5. Automatisk fornyelse av abonnement
Abonnementsavgifter vil bli fakturert automatisk ved starten av den månedlige eller årlige perioden, avhengig av hva som er aktuelt. Disse avgiftene fornyes automatisk inntil abonnementet ditt nedgraderes eller avsluttes. Abonnementsavgiften din vil være den samme som de første kostnadene dine med mindre du får beskjed om noe annet på forhånd. Du kan kansellere abonnementet ditt når som helst, som beskrevet nedenfor.
6. Levering
Etter godkjent betaling vil du få tilgang til de funksjonene på nettsiden som inngår i ditt abonnement.
7. Kansellering av abonnement
Du kan kansellere abonnementet ditt ved å gå til «Konto»-siden og velge «Nedgrader». Kanselleringen av et abonnement trer i kraft ved slutten av gjeldende faktureringsperiode. Når abonnementet avsluttes, forblir kontoen din og blir et gratis abonnement. Du kan fornye abonnementet ditt når som helst uten å åpne en ny konto, selv om abonnementsavgiftene kan ha økt. Du kan slette kontoen din når som helst.
For å be om refusjon for apper eller innhold du har kjøpt fra Apple må du ta direkte kontakt med Apple. Les informasjon i denne linken: https://support.apple.com/no-no/HT204084
8. Angrerett
Alle abonnementer på Skisporet har 14 dagers angrerett. Vær oppmerksom på at angreretten kun gjelder nye kjøp, og ikke ved automatisk fornyelse av ditt abonnement.
For å angre ditt kjøp, send en e-post til: [email protected] Skriv gjerne også hvorfor du ønsker å angre kjøpet ditt. Dette hjelper oss å forbedre tjenesten vår i fremtiden.
Hvis du benytter deg av angreretten, vil du få tilbakebetalt tjenestens verdi ved kjøpstidspunktet. Beløpet vil tilbakeføres direkte til den Vipps konto du benyttet ved kjøp.
9. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
For å reklamere på ditt kjøp, send en e-post til: [email protected] med beskrivelse av hva som er mangelfullt med varen.